40 meters below the Baltic Sea, the world's longest tunnel connecting Denmark and Germany will be submerged, cutting travel times between the two countries when it opens in 2029. CNN Travel he says:

Μετά από περισσότερο από μια δεκαετία σχεδιασμού, το 2020 ξεκίνησε η κατασκευή της σήραγγας Fehmarnbelt, μετά την ολοκλήρωση ενός προσωρινού λιμανιού στην πλευρά της Δανίας. Θα φιλοξενήσει το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει σύντομα τα 89 ογκώδη τμήματα από σκυρόδεμα που θα αποτελέσουν τη σήραγγα. “Η προσδοκία είναι ότι η πρώτη γραμμή παραγωγής θα είναι έτοιμη γύρω στο τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου έτους”, δήλωσε ο Henrik Vincentsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Femern A/S, της κρατικής εταιρείας από την Δανία που είναι υπεύθυνη για το έργο. “Μέχρι τις αρχές του 2024 θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να βυθίσουμε το πρώτο κομμάτι της σήραγγας”.
The tunnel, which will be 18 kilometers long, will be one of the largest infrastructure projects in Europe, with a construction budget of more than 7 billion euros. It will be built along the Fehmarn Belt, a strait between the German island of Fehmarn and the Danish island of Lolland. It is designed as an alternative to the current ferry service from Rodby and Puttgarden, which carry millions of passengers each year. Where the crossing now takes 45 minutes by ferry, it will take seven minutes by train and 10 minutes by car. The tunnel, whose official name is the Fehmarnbelt Fixed Link, will also be the world's longest combined road and rail tunnel. It will include two dual-lane highways and two electrified rail lines.
"Today, if you took a train trip from Copenhagen to Hamburg, it would take you about four and a half hours," says Jens Ole Kaslund, technical director of Femern A/S, the Danish state-owned company responsible for the project. "When the tunnel is completed, the same journey will take two and a half hours."
