Facebook today launched a new service called Workplace. The service is aimed at the business sector allowing them to create their own Facebook clone, accessible only to its employees.
Facebook has been working for many years with this project, which has been in the last 20 months in a beta stage under the name Facebook Workplace.
Πάνω από 1.000 οργανώσεις και εταιρείες έχουν βοηθήσει στις δοκιμές για να τελειοποιήσουν το προϊόν. Ο κατάλογος των πρώτων testers περιλαμβάνει μεγάλα ονόματα όπως Booking.com, Danone, Renault, RBS, Starbucks, Campbell's and others.
The builder says that her product is actually an application of the Facebook platform, which Facebook employees use internally to build Facebook !!! This new product is an on-demand Facebook social network, which companies can develop as part of their internal network.
Workplace supports classic Facebook features such as News Feed, Facebook Live, an internal chat system (Messenger), groups, reactions, publications, ή αναζητήσεις. Επιπλέον, η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα προσαρμοσμένο ταμπλό για τους διαχειριστές, όπου μπορούν να πάρουν αναφορές και αναλυτικά data about what has happened on their company's network in the past month.
Φυσικά το Facebook σχεδιάζει να έχει κέρδος από το νέο εργαλείο του. Το τρέχον μοντέλο τιμολόγησης θα χρεώνει τις εταιρείες με base τον αριθμό των ενεργών υπαλλήλων κάθε μήνα. Αυτό σημαίνει ότι αν ο εργαζόμενος δεν χρησιμοποιεί το προϊόν, η εταιρεία δεν θα πρέπει να πληρώσει γι ‘αυτόν. Αυτό το μοντέλο τιμολόγησης εξαλείφει την ανάγκη για αόριστη ποσόστωση χρήσης των εργαζομένων και θα βοηθήσει τις businesses to keep costs down.
With the launch of Workplace, Facebook will now become a direct competitor to companies like Google and Slack, which offer similar tools communication for the business sector. Companies that want to try Workplace can get the product for a free three-month trial, after which they will have to pay between $1 and $3 per employee, depending on the number of active users. The more users a company has, the less it will have to pay per employee.
Στο Facebook εκτιμούν ότι με σχεδόν συνολικά 1,6 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα, οι εταιρείες θα προσεγγίσουν το Workplace επειδή οι εργαζόμενοι είναι ήδη καλά εξοικειωμένοι με την πλατφόρμα του Facebook, το οποίο έρχεται επίσης με συνοδευτικές εφαρμογές για cell phones.