Facebook today launched a new service called Workplace. The service is aimed at the business sector allowing them to create their own Facebook clone, accessible only to its employees.
Facebook has been working for many years with this project, which has been in the last 20 months in a beta stage under the name Facebook Workplace.
Over 1.000 organizations and Companies έχουν βοηθήσει στις δοκιμές για να τελειοποιήσουν το προϊόν. Ο κατάλογος των πρώτων testers περιλαμβάνει μεγάλα ονόματα όπως Booking .com, Danone, Renault, RBS, Starbucks, Campbell's and others.
Η κατασκευάστρια εταιρεία αναφέρει ότι το προϊόν της είναι στην πραγματικότητα μία εφαρμογή της πλατφόρμας του Facebook, την οποία οι εργαζόμενοι στο Facebook χρησιμοποιούν εσωτερικά για να χτίσουν το Facebook !!!. Αυτό το νέο προϊόν είναι ένα on-demand κοινωνικό δίκτυο Facebook, το οποίο οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν ως μέρος του εσωτερικού δικτύου τους.
Workplace supports the classics characteristics of Facebook, such as News Feed, Facebook Live, an internal chat system (Messenger), groups, reactions, posts, or searches. In addition, the company has created a custom dashboard for administrators where they can get reports and analytics about what has happened on their company's network in the past month.
Of course Facebook plans to make a profit from its new tool. The current pricing model will charge companies based on the number of active employees each month. This means that if the employee does not use the product, the company will not have to pay for it. This pricing model eliminates the need for an indefinite employee usage quota and will help businesses keep costs low.
Με την κυκλοφορία του Workplace, το Facebook θα γίνει πλέον άμεσος ανταγωνιστής για εταιρείες όπως η Google και η Slack, οι οποίες προσφέρουν παρόμοια tools επικοινωνίας για τον τομέα των επιχειρήσεων. Οι εταιρείες που θέλουν να δοκιμάσουν το Workplace μπορούν να αποκτήσουν το προϊόν για μια free three-month trial, after which they will have to pay between $1 and $3 per employee, depending on the number of active users. The more users a company has, the less it will have to pay per employee.
Facebook estimates that with nearly a total of 1,6 billion active users each month, companies will get closer to Workplace because employees are already well-versed with the Facebook platform, which also comes with mobile applications.