Η έρευνα της Edelman Trust αποκάλυψε μια "άνευ προηγουμένου crisis εμπιστοσύνης" στις USA και σε 22 χώρες. Ο λόγος; τα Fake News.
The failure of Facebook, Google and Twitter to counter the damaging effects of Fake News has created widespread mistrust in social media platforms, search engines and news applications, says the Edelman Trust Barometer 2018, a research conducted to over 33.000 people from 28 countries.
But confidence in journalism has improved significantly. So today, there seems to be a huge gap between each media platform and much improved journalism.
Richard Edelman, chairman and CEO of Edelman, the largest private PR firm, said that because of Fake News, there is "an unprecedented crisis of confidence in the US."
"Είναι η πρώτη φορά που μια τεράστια πτώση της εμπιστοσύνης δεν συνδέεται με κάποιο πιεστικό οικονομικό ζήτημα ή μια καταστροφή όπως η πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα. Στην πραγματικότητα, είναι η απόλυτη ειρωνεία καθώς συμβαίνει σε μια εποχή ευημερίας, με το χρηματιστήριο και τα ποσοστά απασχόλησης στις ΗΠΑ να βρίσκονται σε ύψη ρεκόρ. Η αιτία αυτής της πτώσης οφείλεται στην έλλειψη αντικειμενικών ειδήσεων και λογικού λόγου."
False news and the inability of social media platforms and search engines to cope with them created a series of confidence loss situations in most of the countries that participated in the survey.
Πρόκειται για ένα μεγάλο φαινόμενο με δυνητικά μεγάλο μακροπρόθεσμο κόστος για τις πλατφόρμες των social media. Οι μετοχές του Facebook έπεσαν περισσότερο από 6% όταν ανακοίνωσαν ότι θα σταματούσαν να δείχνουν πολλές ειδήσεις στα feeds των χρηστών - κάτι που υπονοούσε ότι δεν μπορεί να βρεθεί μια μηχανική λύση.
Edelman's research found that a large number of people (63%) said they could not trust facebook's plan to find out if a story comes from a reliable journalistic source. However, people's confidence in journalism and journalists rose double-digit, the largest of all accusations.
Edelman states that the global crisis of confidence can only be addressed by the business community. Nearly two-thirds of respondents expect CEOs to drive policy change and not wait for government action. The businesses they have a much higher credit rating than government institutions.
... το χτίσιμο της εμπιστοσύνης (του 69 τοις εκατό) είναι πλέον η προτεραιότητα για τους διευθύνοντες συμβούλους, καθώς ξεπερνάει την παραγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής quality (68 τοις εκατό) ....
Technological businesses are the most trusted industries (but not the social media platforms) at 75%. Education 70%. 68% professional services, and financial services with a percentage of 54%.
More information: