Google and Facebook know about you


Αλήθεια τι γνωρίζει η Google and Facebook για το άτομό σας; Είναι γνωστό ότι οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες συλλέγουν δεδομένα. Είναι μόδα, γιατί η κάθε πληροφορία κοστίζει. Όχι μόνη της φυσικά.

Corporate algorithms collect all the information from your online ckick and build profiles. They then sell these profiles to advertising agencies, who can target your profile precisely with things that interest you.Google
Μια από τις εταιρείες που ακολουθούν αυτή την πρακτική είναι και η GoogleThe company that follows you when you are awake but also when you are asleep.
Τώρα, όμως, η Google αναγκάστηκε να εμφανίσει τα δεδομένα που συλλέγει, καθώς εδώ και καιρό υπάρχει η υποψία ότι συλλέγει υπερβολικά πολλά δεδομένα. 

But what data are we talking about?

Υπάρχει μια σελίδα στην οποία μπορείτε να ανακαλύψετε τι γνωρίζει η Google για εσάς – και φυσικά τι πωλεί στις διαφημιστικές εταιρείες.

So if one day you wonder who you are, you will find it on this settings page.

Η Google σας γνωρίζει πολύ καλά.  Για μένα ξέρει ότι είμαι μεταξύ 35 και 64 ετών. Ότι με ενδιαφέρει η τεχνολογία. Γνωρίζει ότι έχω το σπίτι μου, ενδιαφέρομαι για υπολογιστές, διαβάζω βιβλία, μ’ αρέσουν τα εστιατόρια και το φαγητό γενικότερα.

Η Google γνωρίζει ότι έχω αυτοκίνητο και άλλα οχήματα. Η Google αποθηκεύει όλο το ιστορικό σας στο YouTube οπότε γνωρίζει τι βλέπετε και τι σας αρέσει να ακούτε. Ξέρει αν είστε γονιός, αν είστε συντηρητικός, προοδευτικός, Χριστιανός ή Μουσουλμάνος, αν έχετε κατάθλιψη ή οτιδήποτε άλλο.

Facebook

As far as Facebook look OVER HERE and OVER HERE

That's it Facebook γνωρίζει πολύ περισσότερα για την προσωπική σας ζωή από ότι πιστεύετε. Λόγω της ολοένα και πιο επιθετικής πολιτικής για την διαφήμιση που εφαρμόζει η εταιρεία, το Facebook μπορεί πια να monitors the entire web. The company compiles a list of personal information for each user that includes important life events and information of general interest.Facebook

Of course, all of this with your permission since you have agreed to the Terms of Service.

The Facebook δημοσίευσε ένα νέο portal για ενημέρωση και εκπαίδευση των μελών του στη στοχευμένη διαφήμιση αλλά και για τις προτιμήσεις στις ρυθμίσεις των διαφημίσεων, προσπαθώντας να γίνει πιο κατανοητή η γραμμή που ακολουθεί.

Τα εργαλεία του portal αποκαλύπτουν 98 προσωπικά σημεία δεδομένων που χρησιμοποιεί το Facebook για να στοχεύσει τις διαφημίσεις της σελίδας ειδικά σε σας.

Υπάρχουν πολλά προφανή χαρακτηριστικά που γνωρίζει το Facebook για τους χρήστες του, όπως το αν παντρευτήκατε, αν μόλις επιστρέψατε από διακοπές, ή αν πρόκειται να αποκτήσετε μωρό. Τα περισσότερα από τα εν λόγω προσωπικά δεδομένα συλλέγονται όταν οι δημοσιεύετε κάτι στο Facebook ή ενημερώνετε τα προφίλ σας.

But then there are some things that have not been voluntarily submitted, such as the number of credit cards you have, if you are an investor, what you invest, if there is balance on your credit card, if you use coupons, and whether it is likely move.

The Washington Post tried να συλλέξει όλες τις πληροφορίες, που συγκεντρώνει το μεγαλύτεο κοινωνικό δίκτυο. Φανταστείτε τις πληροφορίες που αναγράφονται παρακάτω στα χέρια διαφημιστών. Για όσους αμφιβάλλουν για την αξία τους να υπενθυμίσουμε ότι το Facebook έχτισε μια αυτοκρατορία 355 δισεκατομμυρίων δολαρίων σχεδόν εξ ολοκλήρου από αυτές.

Τι γνωρίζει το Facebook για εσάς:

  1. Location
  2. Age
  3. Generation
  4. Genus
  5. Language
  6. Education level
  7. Field of study
  8. School
  9. Affiliations
  10. Income from your work
  11. Homes and type
  12. House price
  13. Property size
  14. Square of the house
  15. The year that the house was built
  16. Composition of the household
  17. Users who have an anniversary within 30 days
  18. Users who are away from their family or home
  19. Users who are friends with someone who has an anniversary, married or hired, or recently moved, or has a birthday in a while
  20. Users with relationships over long distances
  21. Users with new relationships
  22. Users with new jobs
  23. Users who work recently
  24. Just married
  25. Recently moved users
  26. Users who have their birthdays soon
  27. Parents
  28. Future parents
  29. Mothers, divided into "species" (classical, modern, etc.)
  30. Users who are likely to be involved in politics
  31. Conservative and liberal
  32. Relationship status
  33. Employer
  34. Industry
  35. Job title
  36. Office type
  37. Interests
  38. Users who own motorcycles
  39. Users planning to buy a car (and what kind / brand of the car, and how soon)
  40. Users who buy auto parts or have purchased parts recently
  41. Users who are likely to need departments or car services
  42. The style and brand of the car you drive
  43. The year you bought the car
  44. Age of the car
  45. How much money is likely to spend on the next car
  46. From which the next car is more likely to buy
  47. How many employees work in your company
  48. Users who own small businesses
  49. Users working in management or executives
  50. Users who have donated for charity
  51. Operating system
  52. Users who play games
  53. Users owning a game console
  54. Χρήστες που έχουν δημιουργήσει ένα συμβάν (event) στο Facebook
  55. Χρήστες που έχουν χρησιμοποιήσει το Facebook Payments
  56. Χρήστες που έχουν ξοδέψει πάνω από το μέσο όρο στο Facebook Payments
  57. Χρήστες που διαχειρίζονται μια σελίδα στο Facebook
  58. Χρήστες που έχουν ανεβάσει πρόσφατα φωτογραφίες στο Facebook
  59. The web browser
  60. The email service
  61. Early or late adoption of new technology
  62. Homogeneous
  63. Users belonging to a credit union, national bank or regional bank
  64. Users investing (total and separate depending on the type of investment)
  65. Number of credit cards
  66. Users who often use credit cards
  67. Credit card type
  68. Users with debit cards
  69. Users who have money on their credit card
  70. Users who listen to the radio
  71. Preference for television broadcasts
  72. Users using a mobile device (totally and separately depending on the brand they use)
  73. Internet connection type
  74. Users who have recently acquired a smartphone or tablet
  75. Users who access the Internet via a smartphone or tablet
  76. Users using coupons
  77. Types of household and clothing purchases
  78. Which month of the year does each user make the most purchases.
  79. Users who purchase beer, wine or general alcoholic beverages
  80. Users who buy from groceries (and what kinds)
  81. Users who buy beauty products
  82. Users who buy medicines for allergy, cough, cold medicines, pain relief products, and users who buy too many medicines
  83. Users who spend money on household products
  84. Users who spend money on products for children or pets
  85. Users with most purchases of domestic products
  86. Users who tend to shop online (or offline)
  87. Types of restaurants that everyone likes
  88. The kinds of stores you prefer
  89. Users who are "receptive" to offers from companies offering online car insurance, tertiary education or mortgages, and prepaid debit cards or satellite television
  90. How long does an average user live in the house?
  91. Users who are likely to be moved soon
  92. Users interested in the Olympic Games, football, cricket Ramadan etc
  93. Users who travel frequently, for work or for leisure
  94. Users moving to work
  95. Holiday styles made by each user
  96. Users who recently returned from a trip
  97. Users who have recently used travel applications
  98. Users who share their time to help others

https://www.facebook.com/ads/about/?entry_product=ad_preferences
https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen


Read them Technology News from all over the world, with the validity of iGuRu.gr

Follow us on Google News iGuRu.gr at Google news