Phishing Protection in Windows 11 used to stop working on reboot, especially if you use a PIN, but this week's security release fixes that.
One of the most mentioned and frequently seen issues in Windows 11 is a bug where Phishing Protection was automatically disabled when you restarted your computer. For some reason, it seems that user complaints have finally caught on.
KB5007651, which is the latest security update for Windows Defender, fixes the Phishing Protection issue in Microsoft Defender SmartScreen.
Για όσους δεν γνωρίζουν, μπορείτε να βρείτε την ρύθμιση στην region Reputation-based protection > Reputation-based protection.
Το πρόβλημα ήταν ότι οι παραπάνω ρυθμίσεις του Phishing Protection απενεργοποιούνταν αυτόματα αν χρησιμοποιείτε το Windows Hello με PIN και επανεκκινείτε τον υπολογιστή σας. Σύμφωνα με την τεκμηρίωση της Microsoft, αυτή ήταν η επιδιωκόμενη συμπεριφορά. Στο έγγραφο, η Microsoft εξηγεί πώς λειτουργεί η δυνατότητα όταν συνδέεστε με code access.
Η mode Phishing protection alerts you if you type or paste a password into a known malicious website, use the same password, or save it in plain text.
The documentation he says also:
Όταν ένας χρήστης συνδέεται σε μια συσκευή χρησιμοποιώντας το Windows Hello for Business PIN ή βιομετρικό, η Ενισχυμένη προστασία ηλεκτρονικού ψαρέματος δεν ειδοποιεί τον χρήστη ούτε αποστέλλει συμβάντα στο Microsoft Defender for Endpoint (MDE).
In other words, it won't provide the same notifications or telemetry if you log in with a PIN/biometric. This essentially means that Enhanced Phishing Protection is not active in the same way as when you log in with a password.