Τρεις κάτοικοι του Illinois κατέθεσαν μήνυση κατά της Microsoft για την απώλεια δεδομένων και βλάβες στους υπολογιστές τους, κατά την upgrade in Windows 10.
It's been two years since Microsoft began to press its customers tightly for her upgrade to Windows 10. The complaints submitted this time concern this behavior of the company and appear to be well documented.
The specific lawsuits accuse Microsoft of wasting users' time, wasting money, damaged software, hardware, and mental anguish for all this after the upgrade to Windows 10.
At present, 100 users of the operating and sue claim over $ 5 million as compensation, except for trial and interest costs.
The main complainant, Stephanie Watson, αναφέρει ότι δεν επέλεξε ποτέ να κάνει την αναβάθμιση σε Windows 10 και ότι όταν συνέβη έχασε τα δεδομένα της δουλειά της. Στη συνέχεια απευθύνθηκε στην εταιρεία Geek Squad για την επισκευή του υπολογιστή της. Η εταιρεία όμως δεν μπορούσε να επιλύσει το θέμα με «απόλυτη επιτυχία», και έτσι αγόρασε ένα άλλο σύστημα.
Robert Saiger says he has accepted the upgrade, but claims to have lost data, "time and money, and everything was getting worse when he tried to recover his data."
Howard Goldberg also approved the upgrade but said the "computer was damaged" as Windows 10 was not installed properly. Goldberg paid someone to repair his computer because it was out of warranty and he claims his lost data, time and money, but also his own computer.
The complaint claims Windows 10 is a consumer product under US law and accuses Microsoft of being aware that the upgrade could cause data loss and hardware damage.
Οι καταγγέλλοντες έχουν σαν στόχο να αποδείξουν ότι η αναβάθμιση θα μπορούσε να προκαλέσει απώλεια δεδομένων και βλάβη υλικού, και ότι η Microsoft γνώριζε για τα πιθανά ζητήματα ασυμβατότητας λογισμικού. Επίσης, θέλουν να αποδείξουν ότι η αναβάθμιση χωρίς προnotice, όπως ισχυρίζονται είχε ως αποτέλεσμα την παραβίαση των όρων χρήσης.