Many companies are watching emails (e-mail), usually by adding small pixels or images within them that inform them when the message is opened by the recipient.
Αυτό γίνεται για διάφορους λόγους, για παρακολούθηση ή για να πάρει κάποιος αναλυτικές information όπως την IP, ή την τοποθεσία του παραλήπτη. Φυσικά πάρα πολλές εταιρείες, υπηρεσίες και ιστοσελίδες χρησιμοποιούν αυτή την τακτική για να συλλέγουν δεδομένα, που μπορούν αργότερα να χρησιμοποιήσουν με πάρα πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς, όχι και τόσο πρωτότυπος είναι η πώληση των δεδομένων σε διαφημιστικές εταιρείες.
But let's see what you can do:
The Ugly Email is a new extension Chrome, (the Firefox add-on is still in development), which, according to the project website, shows the emails you watch when you open your Gmail inbox.
Η υποστήριξη περιορίζεται επί του παρόντος σε μια λίστα που περιλαμβάνει διάφορες εταιρείες υψηλού προφίλ όπως τις MailChimp, Streak and Yesware.
When you open the Gmail web page after installing the add-on, all messages that can watch you will be marked with an icon that displays an eye.
Η extension of Chrome seems to be quite functional, but there is a serious problem. The list of services it controls is quite limited.
The developer of the expansion says he will add even more supported services in the future. Until then?
Let's see if it can be done without extensions
We said that emails that can watch you usually use small pixels or images in their content.
If you disable all images in your emails, the tracking pixels will not work. It is so simple.
How can you do it? From your Gmail settings ενεργοποιήστε το "ask before displaying external images" ή "ερώτηση πριν από την εμφάνιση εξωτερικών εικόνων." Αυτό θα εμφανίζει πληροφορίες πάνω από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν εξωτερικές εικόνες. Θα ενημερώνεστε για το ότι δεν εμφανίζονται και αν θέλετε πραγματικά να τις δείτε μπορείτε να το κάνετε μόνο με ένα κλικ.
It may seem a little awkward, but it is common and as mentioned above, just one click is needed to enable the display of images for individual emails or senders.
It should be noted that senders can still be able to track emails using unique image links, so that they can monitor access to these images for their part. But this would be very difficult for mass e-mails sent by companies.