Από το 2016 που είδαμε τον όρο "ψεύτικα νέα" ή fake news να κυκλοφορεί και να γίνεται viral, δεν άργησε πολύ να βρει το δρόμο του στο αμερικανικό λεξικό. Έτσι αν και οι ψεύτικες πληροφορίες στην ψηφιακή εποχή είναι τόσο παλιές όσο και το Internet, το 2016 ήταν η πρώτη φορά που ο όρος αποτυπώθηκε σαν ένα πολύ σοβαρό problem.
Everyone seems to understand the problem, now more than ever. However, according to a new poll by Pew Research, legislators should not be the ones who will solve it. The opposite, indeed.
Almost 60% of respondents agree that chaos belongs to the companies that created it. They also say that by allowing lawmakers to tackle the issue, we are further at risk of restricting our digital freedoms.
The second part of the poll becomes a little more radical.
56% of respondents replied that:
Tech companies should take steps to curb misinformation on the internetnetwork, even if it restricts the freedom of information.
Ή για να το πούμε διαφορετικά, αναφέρουν ότι "είμαστε εντάξει με εταιρείες τεχνολογίας που περιορίζουν τη ροή πληροφοριών για να σταματήσουν ψεύτικες ειδήσεις, αλλά κατά της κυβέρνησης που θέλει να κάνει το ίδιο."
The interesting thing is that the Results δεν ακολούθησαν κανένα είδος πολιτικής γραμμής. Η αντίσταση στις κυβερνητικές ενέργειες των ΗΠΑ "προήλθε σχεδόν όλες τις δημογραφικές ομάδες που μελετήθηκαν", σύμφωνα με την έρευνα.
The only exceptions were those with high school knowledge or those from 50 and above.
Speaking of age, the other concern is that the younger Americans who participated in the survey were the most resistant to changes of any type. Adults from 18 to 29 years believe that neither regulators (65 per cent) nor technology companies (56 per cent) should limit the flow of information to stop the spread of fake news.