Banks do not detect attacks from normal activities

Unbelievable? They can not distinguish attacks from regular transactions! A survey conducted by Kaspersky Lab and B2B International has revealed that financial institutions (banks and various payment agencies) have difficulty managing e-money fraud in the modern, complex and well-connected technology landscape that is currently available. More than one third (38%) of organizations admit that it is becoming increasingly difficult to distinguish between a genuine online transaction or a fraud.attacks

The explosive growth of electronic payments, coupled with new technological developments and the shifting of business needs, has forced companies to boost the efficiency of their business processes over the past few years. In many cases, this has been achieved by implementing e-flow systems to communicate and interact with suppliers, customers, etc.

Electronic payments of all kinds are now a global one, so it is absolutely impossible for modern businesses to completely avoid any kind of online transactions.

As companies continuously invest in increasingly discovering the possibilities and opportunities for growth that the digital age provides them, ensuring their uninterrupted operation and protection against digital threats are vital priorities. As the number of online transactions continues to increase, so does online fraud, as highlighted by 50% of financial firms surveyed. It has, therefore, become clear that financial institutions must make every effort to protect businesses and customers from ever-evolving digital criminals.

According to the survey, 41% of enterprises has implemented an "in-house" cybersecurity solution, while 45% is based on third-party solutions provided by the bank to mitigate risks. However, as soon as 46% of companies either have only partially implemented a solution against online financial fraud, or they have not implemented anything at all. Among financial institutions, only 57% has already installed a special security solution against online threats.

Σύμφωνα με τα παραπάνω ευρήματα, περίπου οι μισοί από τους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στο τοπίο των ηλεκτρονικών πληρωμών χρησιμοποιούν μη-εξειδικευμένες λύσεις, οι οποίες, σύμφωνα με τα στατιστικά , θεωρούνται αναξιόπιστες, ειδικά κατά των περιπτώσεων εξαπάτησης του συστήματος, καθώς παρουσιάζουν πολύ υψηλό ποσοστό λανθασμένων αποτελεσμάτων. Η αναποτελεσματική χρήση των συστημάτων ασφαλείας μπορεί επίσης να οδηγήσει στη φραγή των συναλλαγών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόκλιση των πληρωμών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια πελατών και τελικά κερδών. Πρόκειται λοιπόν για ένα πολύ κρίσιμο ζήτημα για οποιαδήποτε επιχείρηση. Αλλά η ίδια η απάτη δεν είναι το αποκλειστικό πρόβλημα, καθώς τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα θα πρέπει να μειώσουν τον αριθμό των λανθασμένων συναγερμών στα συστήματά τους, ώστε να παρέχουν στους πελάτες τους την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.

«Λαμβάνοντας υπόψη τον επιθετικό ανταγωνισμό στην αγορά των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών του σήμερα και την ακραία αποδιοργάνωση από μη παραδοσιακούς παρόχους, μια αξιόπιστη σχέση, μεταξύ των πελατών και των χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων τους, αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα για τη μακροπρόθεσμη ευημερία της κάθε εταιρείας. Η αλληλεξάρτηση των ψηφιακών σχέσεων με τους υπόλοιπους παράγοντες της αγοράς χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σημαίνει επίσης, ότι εάν κάποιος οργανισμός στην αξιακή αλυσίδα βιώσει κάποιο αρνητικό περιστατικό ψηφιακής ασφάλειας (που μπορεί να οφείλεται σε απάτη, παραβίαση, ψηφιακή επίθεση, κ.λπ.), η ζημία μπορεί γρήγορα να εξαπλωθεί και σε άλλους οργανισμούς της εν λόγω αλυσίδας παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Δεδομένου ότι ο ήδη υψηλός όγκος ζήτησης διαδικτυακών υπηρεσιών από τους πελάτες συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτατα, όλες οι εταιρείες–των οποίων οι πελάτες έρχονται σε επαφή τόσο με ψηφιακές πλατφόρμες, διαδικτυακές υποδομές, παροχή δεδομένων όσο και με εργαζόμενους—θα πρέπει να αισθάνονται και να είναι ασφαλείς παρέχοντας easy to use and properly prepared. Therefore, it is extremely important to use specialized fraud prevention solutions in order to provide their customers with the most convenient and safest service,” comments Ross Hogan, Kaspersky Lab's Global Head of Fraud Prevention.

Kaspersky Lab experts recommend both banks and other financial institutions to use integrated methods of protection against electronic fraud at multiple levels. The Kaspersky Fraud Prevention platform includes pre-installed control tools against online threats through the platforms and devices used by customers, as well as on the server located within the information infrastructure of each bank. It provides poly protection for online and mobile banking.

For more information about Kaspersky Fraud Prevention, you can visit its website company.

iGuRu.gr The Best Technology Site in Greecefgns

every publication, directly to your inbox

Join the 2.087 registrants.

Written by Dimitris

Dimitris hates on Mondays .....

Leave a reply

Your email address is not published. Required fields are mentioned with *

Your message will not be published if:
1. Contains insulting, defamatory, racist, offensive or inappropriate comments.
2. Causes harm to minors.
3. It interferes with the privacy and individual and social rights of other users.
4. Advertises products or services or websites.
5. Contains personal information (address, phone, etc.).