Τα 3,2 δισmillions δολάρια που διέθεσε η Google για την εξαγορά της Nest on Monday is a reminder of her tendency companys for making bold decisions, but it also demonstrates a completely different policy followed by Apple, a company that grows increasingly risk-averse.
The biggest market Apple Lossless Audio CODEC (ALAC), last year was Topsy, an analytics Twitter company that cost millions of dollars to 200. 2013's biggest acquisition of Google was Waze, a real-time data generation company from Israel, which cost 5 times more than Apple paid for Topsy. To acquire it Waze, Google had to compete with other contenders, and according to Apple as well.
Η nest was created by two former Apple executives and the company's products show a very stylish aesthetic design aesthetics. However, the Tony Fadell, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Nest , προφανώς δεν έχει τον Jony Ive της Apple. Η μέχρι σήμερα στάση της Apple σχετικά με τις εξαγορές ήταν να αγοράζει μικρές και σχεδόν αsignalντες Companies. Αυτό αντανακλά την πεποίθηση του Steve Jobs, who, as the story says, bought companies that was one step before the defeat and the assumption of failure.
Είναι δύσκολο να πούμε ότι ισχύει το ίδιο ακόμα και σήμερα, για παράδειγμα, η Google αγόρασε για 1.600.000.000 δολάρια το YouTube το 2006. Ίσως η Google παραδέχτηκε ότι τη στιγμή της αγοράς δεν κατάφερε να προβλέψει την ανάπτυξη του web-based βίντεο, αλλά οκτώ χρόνια μετά, και με την επιτυχία του YouTube, ποιος νοιάζεται; Εάν η Google δεν είχε αγοράσει το YouTube, πιθανότατα κάποιος επίφοβος ανταγωνιστής όπως την Apple, ή το Facebook θα το είχε κάνει.
Let's look at Google's markets:
- Motorola (11,5 Billion Dollars)
- DoubleClick (3,1 billion dollars)
- AdMob (750 Million Dollars)
- ITA Travel ($ 700>
- Postini ($ 624 million)
And here is Apple:
- Anobit (390 Million Dollars)
- AuthenTec (356 million dollars)
- PrimeSense (345 Million Dollars)
- PA Semi (278 Million Dollars)
- C3 Technologies ($267 million)
We observe and find that Motorola and ITA Travel helped Google to enter new segments (hardware and travel, αντίστοιχα) , ενώ οι αγορές της Apple είχαν σαν στόχο να βοηθήσουν την εταιρεία να καλύψει τα κενά στα υπάρχοντα προϊόντα και υπηρεσίες της . Η Topsy είναι μια αξιοσημείωτη εξαίρεση. Τούτου λεχθέντος , η Apple έχει εντείνει το ρυθμό της εξαγορών – υπήρχαν 15 στη φορολογική της δήλωση για το 2013. Σχεδόν ο ίδιος αριθμός της Google , η οποία αγόρασε 18 εταιρείες το 2013.
Apple's limited purchasing strategy may make sense, especially if you think the company is sitting on a mountain with billions (the company earns three times Google's earnings).
(See its diagram Mashable)
The amount so large that it has no choice but to give some money back to the investors. This is the strategy of a mature company, but it is not that will optimize growth.
