Είναι πια γνωστό ότι η Google παρακολουθεί τα πάντα στο Διαδίκτυο.
The 2020 the Google announced the beginning of the end of cookies of third parties watching you as you do click on Browser Chrome or whatever you use.
Η εταιρεία όμως έχει αρχίσει να κυκλοφορεί τον αντικαταστάτη των cookies, έναν μηχανισμό παρακολούθησης που ονομάζεται “Federated Learning of Cohorts” ή απλά FLoC.

Cookies are remembered information με τα στοιχεία σύνδεσής σας ή το περιεχόμενο που είδατε σε κάποιο online store. Οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες για να κατανοήσουν καλύτερα τη συμπεριφορά σας στο διαδίκτυο ακόμη κι αν είστε offline and then serve you specific, targeted ads that follow you around the Internet.
Google has said it wants to make Internet browsing less intrusive, but on the other hand it wants to keep making money from the Internet.
Αυτό οδήγησε σε μετατόπιση από τα cookies στο σύστημα FLoC. Η συγκεκριμένη τεχνολογία ομαδοποιεί τους users με παρόμοια ενδιαφέροντα βάσει του ιστορικού περιήγησης. Ένα αναγνωριστικό (ID) που έχει εκχωρηθεί στην ομάδα σας ακολουθεί στο Διαδίκτυο. Στους διαφημιζόμενους, η Google προσφέρει “διαφήμιση βάσει ενδιαφέροντος”.
Η Google θεωρεί την τεχνολογία μια “εναλλακτική λύση για την protection της ιδιωτικής ζωής” αντί τα cookies, καθώς το ιστορικό του προγράμματος περιήγησής σας δεν μεταδίδεται απευθείας στους διαφημιζόμενους, παρά μόνο το αναγνωριστικό ID σας. Χιλιάδες χρήστες θα μπορούσαν να είναι μέρος μιας τέτοιας ομάδας.
A whitepaper Google's for FLoCs sums up the privacy benefits (according to Google), letting users “hide in the crowd”. Based on your browsing history, you could be in a group made up of dog owners who visited multiple sites instead of being selected as individual dog owners who went to a pet shop.
By watching Chrome FLoC, you will join a group that likes or has dogs instead of joining a group of other people who have visited the same sites but who have or like cats. Each user can participate in many groups based on their interests. And because many Chrome users are logged in to their Google Accounts, their IDs follow (and are further configured).
The Electronic Frontier Foundation does not support this new form of online tracking that replicates your online history to more accurately group and gather more information in one ID (this is known as fingerprinting).
The EFF is also concerned that testing for the new monitoring method has begun without the user's consent or knowledge and without any clear exception.

In response to this new type of monitoring, the EFF created a website to check if the Chrome you are using generates an ID to join you in a group.
At present (according to Google) the tests are performed on a small group of users. However, the EFF reminds you to keep checking, as each week you could be added to the company teams as the tests expand.
