Smartphones should be banned from schools to tackle classroom disruption, improve learning and protect children from cyberbullying, recommends the UN in a report.
Unesco, its educational, scientific and cultural agency ΟΗΕ, stated that they exist data that excessive cell phone use was associated with reduced educational performance and that high levels of screen time had a negative effect on children's emotional stability.
The agency said its call for a smartphone ban sends a clear message to digital technology στο σύνολό της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης. Όλα αυτά θα πρέπει πάντα να υποτάσσονται σε ένα "ανθρωποκεντρικό όραμα" της εκπαίδευσης και να μην υποκαθιστούν ποτέ την πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση με τους δασκάλους.
Unesco has warned policymakers against recklessly embracing digital technology, arguing that its positive impact on learning outcomes and economic efficiency could be overstated and that new is not always best.
"Δεν αποτελούν όλες οι αλλαγές πρόοδο. Το ότι κάτι μπορεί να γίνει δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνει", αναφέρει. Καθώς όλο και περισσότερη μάθηση κινείται στο διαnetwork, ειδικά στα πανεπιστήμια, προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να μην παραμελούν την "κοινωνική διάσταση" της εκπαίδευσης όπου οι μαθητές λαμβάνουν διδασκαλία πρόσωπο με πρόσωπο.
"Αυτοί που προτρέπουν την αυξανόμενη εξατομίκευση μπορεί να χάνουν το νόημα του τι σημαίνει εκπαίδευση".