The Sponsored Stories of Facebook, use personal information of social network members in ads. This type of advertising has always been one of the most disfigured features of the social network.
Nobody, of course, admits it, but the dislike is almost universal. So the company announced it will stop Sponsored Stories. The statements have been made and the company will not make any new ones. However, there are already several lawsuits that push the company to remove that feature from its ads.
Τα Τα Sponsored Stories έχουν προκαλέσει θυμό σε αρκετούς που δεν θέλουν να χρησιμοποιείται το όνομα τους, για την προώθηση κάποιου προϊόντος. Για το λόγο αυτό το Institute of Desktop Law (IBDI) της Βραζιλίας, κατέθεσε μήνυση και ζητάει 33 εκατομμύρια δολάρια από το social network because this particular type of advertising violates the privacy of users.
"Η χρήση του ονόματος και της φωτογραφίας χρηστών του κοινωνικού δικτύου για επιχειρηματικούς σκοπούς, χωρίς καμία αποζημίωση προς αυτούς ή κάποιο μερίδιο από τα κέρδη πωλήσεων της διαφήμισης αντιπροσωπεύει αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και την παραπλανητική εξυπηρέτηση των πελατών," ανέφερε ο δικηγόρος του IBDI, κος Sérgio Palomares στο ZDNet.
IBDI additionally asks Facebook to disable these ads in addition to the compensation it has to pay to its users.
Remind that Facebook paid 2012, 10 million dollars to users who filed a US lawsuit on the legality of ads.
The lawsuit, of course, does not mean anything to the gossip company, as the revenue it receives such a fine looks like a funny amount.