Facebook says its users should continue to receive targeted ads even when they apply the new EU General Data Protection Regulation (GDPR).
Facebook Inc said on Tuesday it will continue to require its users to accept targeted ads as a condition of using its service, a stance that may help keep its business model intact despite new legislation Europeanof the Union for the protection of the private life.
EU law, which will enter into force next month, promises better internet privacy since the Internet was created. Companies that are caught collecting data and personal information without the user's permission will face tremendous fines.
Facebook's Deputy Privacy Manager, Rob Sherman, said that the social network will start asking for Europeans to be allowed this week for the different ways the company intends to use their data but also announced that it is not possible to remove targeted marketing.
"Το Facebook είναι μια υπηρεσία που υποστηρίζεται από διαφημίσεις", δήλωσε ο Sherman σε μια ενημέρωση σε δημοσιογράφους στα κεντρικά γραφεία του Facebook.
Οι χρήστες του Facebook θα μπορούν να περιορίσουν τα είδη των δεδομένων που χρησιμοποιούν οι διαφημιζόμενοι, αλλά "όλες οι διαφημίσεις στο Facebook θα είναι στοχευμένες σε κάποιο βαθμό και αυτό ισχύει και για τις διαφημίσεις εκτός σύνδεσης".
Το Facebook, φέρεται ότι θα χρησιμοποιήσει τις λεγόμενες "οθόνες άδειας." Φανταστείτε σελίδες γεμάτες με κείμενο που θα απαιτούν-ζητούν την άδεια του χρήστη για να προχωρήσει στην επόμενη οθόνη.
These screens will be featured on Facebook and the smartphone application in Europe this week and globally in the coming months, according to Sherman.
Οι οθόνες δεν θα δίνουν σαν επιλογή στους χρήστες του Faceboοk τη δυνατότητα του "δεν αποδέχομαι." Αντίθετα, θα καθοδηγούν τους χρήστες να "αποδεχθούν για να συνεχίσουν" ή "να διαχειριστούν τις ρυθμίσεις τους".
"Θα μπορούν να επιλέξουν να μην χρησιμοποιούν το Facebook αν θέλουν", δήλωσε ο Sherman.
Regulators, investors and privacy advocates are closely watching how Facebook plans to comply with EU laws, not least because the biggest social network has been embroiled in the latest scandal with Cambridge Analytica, but because other companies may follow suit, to limit the impact of opt-outs.